026

Om jag någonsin får barn så ska jag lära dem vad som gått i de Larsson'ska generationerna (iallafall två) - att Lördagar, 10:00 på P4 - det är helig tid, för då är det nämligen Melodikrysset! Så länge som jag kan minnas så har mamma alltid löst det, tillochmed i bilen när vi var på semester så skulle det lösas - och våra tintin band fick stängas av! 

Det är så pass heligt att alla i våran nära vän- och familjekrets lärde sig att mellan 10-11 på en Lördags morgon, då ringer man inte hem till Larsson, iaf inte om man inte vill ha sig en fräsning som svar ;) (Ok, riktigt så illa var det inte, men nästan!) Vi barn hade ju som oftast redan ätit frukost när det var dags, och kom mest bara fram om det var så att hon behövde ha hjälp när det var lite "nyare" musik. Och någonstans på den vägen gick det - och nu sitter jag själv varje Lördag och löser krysset - hyschar åt Patrik att han ska vara tyst så jag hör frågorna osv. Haha! Sms:ar mamma när jag inte kan (sms är okej, hon kan svara under låtarna) och hon sms:ar mig om hon inte kan. Det är trevligt med traditioner!

Annars så har helgen och övriga veckan varit bra!

Ingen träning nu heller - har inte fått, då smärtan i mina ben (som jag först trodde var träningsverk) tydligen var benhinneinflammation! Jahapp, när man äntligen börjar träna, ja då säger kroppen ifrån. Får bara cykla tills det har gått över - så, får cykla hem cykeln i veckan då!

Det blev ingen tacopaj den här veckan - Linnéa och barnen följde med och åt här i Fredags med :) Fredagsmys med wraps!


Fick sommarvikariat fixat i Tisdags - åtta veckor på Tallåsen. Trevligt :) Var där förra året också så ska bli skönt att vara på samma ställe två år i rad, för då vet man rutiner och hur allt ligger till! 

Igår så åkte vi med Mattias och Kamilla och hälsade på Gunnel och Lasse (P och M's föräldrar). Hjälpte dem bära någon harv och så fick vi lite mat och kollade på hockey! Fick klippa av lite blommor med, som jag ska ha till nästa vecka - då jag fått för mig att jag ska plantera om och plantera ilte nya blommor! Har aldrig försökt det förut, så jag får se hur det går - förhoppningsvis bra! Annars får jag ringa mamma, haha! Ska bara se så att jag har krukor så det räcker bara...får väl dokumentar mina upptåg med bilder i nästa vecka! :D

Idag så tror jag vi ska försöka få igång traktorn så att vi kan skrapa av vår väg lite granna - vintern har inte varit snäll mot den och det är hål och gropar överallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0