001

Tjugohundratolv - ett nytt år att lära sig skriva; och efter förra året kan jag bara säga som så att; 2012 - bring it on!

Tänkte fånga upp lite vad jag gjort sen sist och över jul och nyår.

Gick ju som bekant in till Frövi för att handla julmat, vilket såhär i efterhand kanske inte kan klassas som världens bästa idé. Speciellt inte när man är otränad och drar runt med lite för mycket vikt - svullna knän och skavsår stora som femmor, jahapp, så kan det gå. Men, det var ju min idé så jag ska väl inte klaga! ;) Jag fick ju dessutom min julmat inhandlad - så jag var rätt nöjd. Dock inte lika kul att komma hem och vara tvungen att skala 3kg potatis (potatissallad) - men det är en annan historia! :) På kvällen (mitt i potatisskalandet) kom Mattias och Kamilla och skulle hugga ner sin gran!

Den 23e så var planen att vi skulle städa och pynta hela dagen - men det föll sig inte så, trots att det var Patriks idé - så sköt han upp det så långt som det gick. Hälsade på Linnéa en sväng och så handlade vi skumtomtar :) (Man måste ha skumtomtar på jul!) Vi letade reda på en gran också - hittade en uppe på vårat berg som vi tyckte såg bra ut - tog ner den och ställde i pannrummet så den skulle torka lite, hehe, den kom knappt in i pannrummet - eller i själva huset för den delen. Vi fick kapa av cirika 50cm i botten för att den skulle få en bra höjd, samt åka och låna en ny julgransfot av mamma och pappa, då våran var för klen! Lyckades låna lite extra tomtar med, då Patrik tyckte vi hade för lite!

På julafton så snoozade vi ett ganska så bra tag, jag gick upp och torkade golvet och gjorde sista finliret - vid kl 14:00 så kom folket över - och började fylla mit kök med mat! Sånt gillas! Mycket mat blev det... Så det blev aldrig att vi kollade på Kalle och hans vänner - utan vi lyssnade på dem ifrån köket där vi åt, det funkade lika bra, alla kan ju se framför sig vad som händer ändå!</div>

Juldagen började vi med att äta lite rester, innan vi åkte över till mamma och pappa för ännu mera julmat, fruktsallad, julklappsöppning, godis och sällskap - samt lite frågesport; som vanns av yours truly! ;) Vi hälsade på Sigge en stund och så tog jag en sväng förbi DK på vägen hem. Mattias och Kamilla kom över och åt lite julmatsrester på kvällen med - och så såg vi filmen The Thing. De hann precis åka innan stormen slog till för fullt och vår ström försvann för större delen av natten! Så går det när man bor på landet :p

Gjorde inte mycket alls i mellandagarna, var till Marieberg en sväng med Patrik, Mattias, Kamilla och Linnéa. Hade lite julklappspengar att bränna :) Blev iaf ett par jeans till mig och t-shirts till Patrik. Mental härdsmälta i provhytten dock när jeansen var av en storlek jag aldrig behövt ha förut - men som tydligen krävs nu!

Åkte och badade i Lindesberg med samma gäng som ovan dagen före nyår - tog lite övertalning och puppyeyes för att få med Patrik - men det gick tillslut. Bröderna brothers tävlade ju såklart i vem som kunde åka snabbast nerför vattenrutschekanan - vilket de fick betala för dagen efter med träningsvärk - vi andra tävlade snarast i vem som snabbast kunde komma i bubbelpoolen! ;) (Aqua Tuna nästa kanske?)

Det nya året firades in i Frövi hos Mattias och Kamilla, god mat och UNOspelande! Till tolvslaget så åkte vi in till Örebro och kollade på fyrverkerierna vid slottet! Mycket vackra - och så dundrade de mycket, sånt uppskattas! (Linnéa var också med!)

Nyårsdagen bjöd tyvärr på snö - men den håller på att töa bort nu, som tur är. Jag tyckte det var mycket finare när allting bara var täckt av frost - och det höll sig på någon minus.

Och här är vi nu.

Var till BM igår, fick en ny sorts p-piller pga för högt BMI! Som om jag behövde ytterligare en anledning att tappa vikt!

Tenta nästa vecka, så - hade bra och gott nytt 2012!

Hälsningar / Näsan i en bok! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0