110406

Är på ett väldigt pysselhumör! Känner att det måste bero på våren eller liknande. Det riktigt kliar i fingrarna på att få starta med lite projekt - exempelvis; spackla och måla i badrummet, kakla i köket, bygga en blomlåda, gräva rabatt i slänten (som jag missade förra året) och baka. Men främst av allt så känner jag att jag vill ta alla bilder jag har på datorn - skicka till extrafilm och få dem framkallade så jag kan sätta mig och pilla in i album och i ramar som jag kan hänga på väggen.

Om nu Patrick låter mig sätta upp något på väggen dvs. Han är ovanligt rädd om väggarna sen dess att vi renoverade. Det är knappt jag fick sätta upp gardinstänger - då han inte vill ha "hål i väggen". Haha! Fast det kanske går bra om jag använder sånna där gipsgrejor som jag hade i lägenheten?

DK tror jag boar. Men det tror inte jag!

Och när jag ändå är igång och längtar efter saker så längtar jag efter sommaren - och då specifikt maten man äter då. Färskpotatis, sill och burkskinka. Grillat och potatissallad. Färska jordgubbar med mjölk och grädde. ... Bah! Saliverar nästan vid tanken.

Ja, jag vet jag är lite knäpp...



Imorse bakade jag muffins.

Kusinbebis nummer tre borde förresten titta ut snart. :)

Och Patrick har sökt ett nytt jobb. Hoppas han får det. :D

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilka ambitioner, jag önskar att jag vore lika energisk. Det är en hel del som skulle behöva ordnas här hemma också. Men jag får nog anlita proffs för den saken, annars blir det inget gjort.

2011-04-26 @ 11:51:19
URL: http://plattsattning-nykoping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0