090402

Long time, no see. Har inte hänt allt för mycket i min värld - därav inga updateringar. Har också haft VFU ( verksamhets förlagd utbildning ) och ja, man märker ju att man inte är allt för van vid att jobba 06:45 - 16:00. Däckade i princip när jag kom hem, så det gjorde ju också sitt till bloggtorkan. Men men. Tillbaks till VFU. Det var roligt : ) Spännande att se lite annat än bara universitetet hela dagarna och att faktiskt få öva på de praktiska delarna "live" och inte bara på KTC. Det var kul när teorin och verkligheten stämde överens. Och ja, mer än så kan jag egentligen inte säga pga sekretess.

Har varit tillbaka i skolan en vecka snart. Känns bra - har haft ett seminarium ( om vfu'n ) och igår så hade vi KTC examination. Och nu känner jag att jag slänger med ganska mycket konstiga ord - KTC står för "Kliniskt Tränings Centrum". Och det ligger på universitetet men är uppbyggt som en vårdavdelning - med rum och hela köret. Och dit får vi gå för att öva och lära oss praktiska moment. Som nu; Blodtryck, Syrgas, Sug och Benlindning mm. Och i höst får vi gå dit för att lära oss ta venprover (blodprov i armen) och sätta infarter.

Och det vi lär oss där måste vi såklart examinera - tenta av! Så lärarna vet att vi "kan". Det gjorde vi igår - i grupper om fem stycken. Vi gick dit - drog en lott med ett moment och sedan hade vi 30 minuter på oss att förbereda oss på det. Plocka fram saker och läsa på det sista. För vi ska ju inte bara kunna utföra momentet - vi ska veta varför vi gör det? Och vilka lagar som styr. Detta gjorde vi två gånger. Har varit en del stressad inför det tidigare - men det kändes bra. Får resultatet imorgon : )



Igår var det tydligen någon som släppt ut MiniMe. Det tyckte jag inte om - gick och ropade efter henne länge i mörkret men hon kom inte. : ( Tog då till det enda som alltid får henne att kika fram - MAT. Ställde lite på trappen och ropade. Gick in. Och då gick Patrick ut för att röka - och så var hon där  : )

Dom ska få gå ut - men då vill jag att dom ska ha halsband och att de först vant sig med omgivningarna. Inte bara sådär rakt ut i mörkret - när jag inget vet och inte kan höra om hon vill in!



Har installerat baslådan igen. Great. Bra ljud och så hör jag när Patric kommer också ; ) Hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0