110929

Sådär, då har jag hittat lite tid till att sätta mig ner och skriva om det nya projektet jag skrev om sist. Det involverar egentligen inte bara mig, DK är också med på ett hörn - men jag kommer dit.

Har hursom helst kommit på att jag gått upp för mycket i vikt. Jag kan inte ha mina kläder och jag är inte längre helt bekväm med mig själv. Är visserligen fortfarande några kilo från min maxvikt i högstadiet - men varför låta det hela gå för långt?

Har dock som vanligt svårt med självdisciplinen och motivationen. Mitt "jagskabara-syndrom" kickar in som aldrig förr - och som ett försök att komma förbi det så har jag och DK gjort en pakt, eller eventuellt slagit vad - om vem som kan gå ner mest i vikt till jul och där vinnaren blir bjuden på bio i mellandagarna! :)

Det är en bra motivations pryl!

Jag har inte gjort så bra ifrån mig som jag velat men jag tror att jag kommit på en bra plan nu! Och jag tänker inte sluta vid jul, det är bara ett delmål. Tänker fortsätta tills Juni nästa år! (Och eventuellt längre, har väl troligen fastnat i det där med motion då...)

Så:
Startvikt: 80 kg

Målvikten är; 65 kg (Juni 2012) med hjälp av - Orbitrek, Zumba och Podcastpromenader! (Har jag råd skriver jag in mig på Nautilus också!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0