111002

En sån helg.
Jag vet att jag låter som Olle i pistvakt, men verkligen.
En sån helg.

Det har egentligen inte hänt mycket - det känns bara som att det har det.
Det började i fredags med att yours truly och sambon skulle åka till Örebro och storhandla. Och precis när vi kommer fram till parkeringen så lägger bilen av. Sambon ringer sin bror som kommer och kollar, och jo, det är generatorn - precis som i somras. Men då bilen startar så tror han att vi iallafall kommer att komma hem så länge som han håller bilen på höga varv.

Så vi överger våran tvådelade handlingsplan och bestämmer oss för att handla allt på samma ställe, men vi har bara varit inne i affären ett par minuter när brodern ringer - hans bil har gått sönder 500m från parkeringen, en spindelled som gått av så han står och väntar på bärgare! Så skulle vi få mer problem så kan han inte hjälpa oss.

Vi handlar hur som helst färdigt och beger oss hemåt!

Dock kommer vi inte längre än avfarten från motorvägen innan den dör helt och vi blir stående i vägkanten. Men som tur är får vi tag på en vänlig själ som kommer och hämtar oss, samt bogserar oss hemåt. Haha, men när vi står där som bäst och väntar på hjälp så kommer bärgaren med brodern och hans bil ;)

Så kvällen får avslutas med generator byte i bilen - så ibland är det bra att ha en reservdelsbil stå på gården!



Försökte med hjälp av min mor färga håret blondare igår - gick inte superbra, vet inte om det var dålig färg eller om det var jag som hade för mörkt hår, men det tog inte riktigt. Syns mest bara på utväxten och underhåret, får köpa slingfärg och göra om det senare.

Synd. Kollat på äldre bilder och saknar mitt ljusa hår lite granna!

I övrigt har jag spenderat helgen med söka efter motivation; till allt!
Motivation till att städa. (Huset är en kaoszon.)
Motivation till att träna. (Har inte tränat hälften så mycket som jag borde.)
Motivation till att överhuvudtaget bara vara känns det som. (Trött!)

Vet inte om jag hittat någon ännu, men just nu har jag iallafall fått lite fart och sitter och skissar lite på en novell/roman idé som jag hittade på förra sommaren när jag jobbade natt. Siktar på 100.000 ord ungefär, jag har än så länge noll - men, då jag vill göra ett bra jobb så har jag suttit och jobbat med mina karaktärer och min plot. Alltså själva upplägget på det hela. Jag tror det kan bli bra om jag bara får det gjort någon gång!?

Om någon undrar så går den för tillfället under arbetsnamnet; TDH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0