111120

Nu är jag sådär "arg" igen och jag kan faktiskt inte hjälpa att bli annat än irriterad på TLC's "Toddlers & Tiaras". Jag menar, hur tänkte de egentligen när de pitchade den tv-idén? Och för den delen tyckte det var en bra idé att visa den i Sverige? (För den som inte sett eller vet, så är det ett program om skönhetstävlingar för små barn!)

Jag tycker så synd om dessa barn, och undrar vad det egentligen är för världs- och självbild som detta ger dem. Vad blir det för individer när de vuxit upp?


Det är alltid, alltid, ALLTID överviktiga (snudd på sjukligt) kvinnor/mammor som tvingar sina barn att delta, för let's face it; även om dessa mammor påstår annorlunda, och att barnen själva vill göra detta  - hur mycket egen vilja har egentligen en baby på några månader? Det är INTE eget val. Och jag köper inte snacket om att; "de gillar det", "de vill stå i centrum" - jaha, och? Får de allt annat som de vill ha? Alla barn är dessutom sådana, egoister och narcissiter i högsta grad - pga; att deras mentalitet inte vuxit färdigt!


Och vad kommer det att bli av dem som tonåringar/vuxna när det enda de får lära sig är deras person-/egenvärde beror på och värderas utifrån hur andra människor ser på dem?!


Bara för att mamman inte kan kontrollera och ta itu med sitt eget liv så väljer hon att ta ut det på sina barn och kontrollera det hon kan, leva ut sina egna önskningar genom dem!


Och jag ska inte ens gå in på kläderna - där kan man verkligen tala om att tilldela alldeles för små barn en sexualitet som de inte har! Det tycker jag är läskigt!


Hela konceptet är barnmisshandel om något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0