101108

Jag tycker inte om snö!

Så, då har jag fått det sagt!

Appråpå det så har snön kommit för i år. Om den är här för att stanna det vill säga, för sånt vet man ju aldrig? Men med tanke på hur mycket snö det var förra vintern så kan man kanske utgå från det?

Snö är kallt, slibbigt, tungt och mest bara ivägen - och när man minst anar det så får man en snöboll i bakhuvudet. Det ska skottas, skyfflas och skottas. För att inte tala om slasken som blir när det hela ska smälta undan! Men snö kan också vara vackert - fasts det är mest runt jul - när snön precis fallit, och solens strålar speglas från ytan. Och snö kan också vara roligt; med bob, pulkaåkning och snöänglar.

... när jag tänker efter är det lite synd att jag bara ser det negativa med snö numera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0