BlondinBella vs. Katrin & Gynning

Har läst om det i Aftonbladet nu och en del på Katrins blogg (vilken jag ju iofs brukar läsa) och jag bara känner att jag måste få ge mig in i debatten nu. För detta är ju bara såå kul! Kan ju börja med att säga att jag inte är något fan av BlondinBella. Jag försökte läsa hennes blogg förut, men jag mådde dåligt bara jag kom in på den. Tål varken henne eller hennes blogg! Urk.

Men iaf. Hon har alltså stuckit ut hakan och  skrev;" att stora förebilder som Katrin Zytomierska och Carolina Gynning bara skriver om vikt och bantning – och att deras unga läsare tar efter. – Att skriva att det är vanligt att kräkas efter maten och att dela måltider med varandra är så tröttsamt, vikthetsen måste få ett stopp. Jag blir arg dessutom för man måste förstå att man är förebild för alla sina unga läsare". Hon har också uttryckt sig som så att det de skriver är del av den ökade sjukdomen anorexia (som förövrig är en mycket hemsk sjukdom som jag inte skulle önska någon). Så notera att hon började det hela! Och jag kan ju inte tänka mig att hon skrev det utan någon som helst respons! Det är ju faktiskt mer eller mindre ett direkt påhopp på Katrin och Gynning. Vilket hon tydligen tycker är okej, men det är inte lika kul när de biter tillbaka. För då är det ju plötsligt synd om stackars Bella. Suck.

Okej. Språket som Katrin använder kanske inte är det bästa  - men, är hon någonsin schyst mot någon? Det är sådan hon är - och, man får tycka vad man vill om det, men hon särbehandlar ju iaf inte någon. Och alla som läst/läser henns blogg vet det - och eftersom Bella tydligen "vet" vad Katrin skriver om in sin blogg så måste hon ju läst den. Eller?
 
Katrin må skriva mycket om sin bantning i sin blogg - men aldrig har hon skrivit om den på ett ohälsosamt sätt. Hon äter rätt och tränar - vilket gör att hon går ner i vikt. Helt okej. Hon glorifierar inte anorexia och hon har aldrig skrivit att det är okej eller normalt att kräkas efter maten - snarare tvärtom! Dessutom uppmanar hon inte människor att gå ner i vikt på ett osunt sätt! Att hon sedan frågat frågor i stil med "beach 2008, vem är med mig" ser jag inte som en uppmaning. Snarare något normalt. För let's face it, det är varken lätt eller roligt att gå ner i vikt själv - det är lättare när man är flera så man kan stötta varandra och ge råd! Det är en tjejgrej! Oftast är ju dock det ngt man gör IRL, men okej, Katrin gör det på nätet!

Vad Gynning skriver har jag ingen aning om för jag läser inte hennes blogg. Men, jag kan inte tänka mig att hon uppmanar och uppmuntrar människor till anorexi!

Jag har läst Katrins blogg sedan start. När det nu var. Och jag har då ingen anorexia. Ingen bulimi. Ingen träningshets. Jag är inte ens smal. Jag är normalbyggd vad jag vet. Jag skulle säkert må bra av att tappa ett par kilo, men - det är ju inte dirket några tankar jag fått av läsa hennes blogg! De flesta kommer från mig själv - och ja, alla blonda små fjortisar som glor på en menande! Och vems blogg läser de? Inte Katrins iaf!

Fast det är inte deras tjabblande fram och tillbaka som är det roligaste. Nej. Det är alla kommentarer från sveriges moralpredikande blogg läsare som berättar för Katrin att hon inte får skriva det hon egentligen inte skrivit och att man faktiskt inte får hacka på någon som är yngre än sig själv! Bullshit! Varför får man inte det? Dessutom tycker jag det är roligt när de säger att hon hetsar fram anorexia hos andra - när hon inte gör det! Det är lätt att bli arg och hoppa på utan fakta!

Dessutom har blondinbella tappat en hel del vikt själv den senaste tiden - men hon påstår nu att hon inte bryr sig om sin vikt och är villig att gå upp 20 kilo för att bevisa det. Jahapp, Men gör det då! När hon ändå är igång kan hon skippa make-up, ta ur sina extensions och sluta färga håret. Samt bara slaffsa runt i mjukiskläder. Först då kan hon säga att hon inte bryr sig om sin vikt - och inte heller sitt utseende! Och ja, jag vet att hon aldrig sagt någonting om utseende - men jag tycker att de hör ihop! Bryr man sig om sitt utseende - ja, då bryr man sig om sin vikt! Så är det bara!

Det blev ett långt inlägg det här så nu är jag hungrig igen! Suprise.

Undrar hur mycket skit jag kommer få för det här inlägget nu då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0