090812

Katterna är ju som sagt numera frigående och har nu kommit på att om dörren inte är öppen så står man och skriker utanför tills någon kommer och öppnar den. Det är precis vad Buffy precis gjorde. Men när jag öppnat åt hene så står hon kvar och jamar mer. Jag tittar ner och ser en stor råtta! Usch! Hon tar med den in och vad gör katten? Jo, hon leker med den en stund, lämnar den mitt på golvet i hallen och så går hon upp och äter torrfoder! ... Hon måste ha missat lektionen i hur man äter råtta eller ngt? Jag fick slänga ut den ja... hade MiniMe varit här hade hon säkert ätit upp den, men ja, hon var inte i närheten och jag tänkte INTE låta den ligga tills hon kom hem igen.

Häromdan sa jag ju att jag ville hon skulle fånga större råttor och inte bara näbbmöss! Men be careful what you wish for! Fick hålla mig för att inte skrika till när jag såg den :p

Ne, nu ska jag nog studsa lite! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0