020 - My partner in crime

Jag har en vän, eller egentligen flera stycken, men jag har en som är lite speciell. En vän som fanns där innan alla andra kom in i bilden och som jag inbillar mig skulle finnas kvar även om det var så att alla andra en dag försvann.

Hon är en vän som jag kan föra en hel diskussion med bara genom att utbyta en blick eller genom att vi yttrar en-staviga ord till varandra. Hon är personen vars telefonsamtal nästan är synkade med telepati.

Hon är perfekt på samma gång som det är det sista hon är. Hon är envis som en åsna och hon är stundtals brutalt ärlig, vilket är del av hennes - inte alltid helt förstådda, charm! Hon har, som min mamma uttryckte det; ett speciellt sätt som inte alla klarar av! Själv är jag numera immun.

Hon älskar sin familj och sina vänner, och vill dem alla väl! Hon kan gå från att driva mig till vansinne till att få mig att gråta av skratt inom loppet av någon minut. Hon är lite av ett kontrollfreak som överanalyserar för mycket ibland - samtidigt som hon kan vara helt spontan carefree.

Hon irriterar mig när hon inte tar hand om sig själv och när hon tror hon vet bättre än mig, fast vi båda vet jag har rätt. Vi är varandras minne och ifall ingen av oss minns, då här det inte hänt!

Vi tävlar mot varandra i det mesta och driver varandra att bli bättre och plocka fram våra bästa sidor, samtidigt som vi utmanar varandra att våga sånt som vi annars inte skulle ha gjort.

Vi vet vad den andre gått igenom, för vi var båda där.

Hon är den som ringer och smsar bara för att ställa konstiga filosofiska frågor, eller när hon vill veta något om vampyrer. Det är hon som påminner mig om att jag försökt mata en blomma med glass. Det var vi som blev fulla på en 2.5'a och det är vi som ska ta over världen och döpa den till BOB.

Det är hon som är min DK.

Kommentarer
Postat av: DK

Tack finaste <3 gråter av lycka när jag läser och skrattar <3

2012-03-03 @ 20:45:44
Postat av: Josefin

Inte min mening att du skulle gråta dock! <3

2012-03-18 @ 10:28:34
URL: http://dynasty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0