006

Detta är en stor anledning till att jag vill försöka få mitt hår att bli blont igen! Enklare att lägga i fina (läs.lila) slingor i håret då. Patrik är väl kanske inte sådär jätteförtjust i idén. Men å andra sidan så var han också benhårt emot svart med lila slingor - vilket han i slutändan gillade och ville jag skulle göra om. Så jag vet inte om jag ska lyssna på hans stylingtips eller göra som jag vill?! ;) Lär inte bli helt lätt att få det ljust igen iallafall - tror jag får köra på mammas idé, blonda slingor i omgångar tills det går att blondera alltihop!

Tänkte använda mig av ett nytt rubriksystem (som jag snott ifrån en annan blogg jag läser) - siffror. Jag vet, jag hade siffor förut med - men nu så räknar jag hur många inlägg jag kommer att skriva på ett år. 

Så här snygg blir man förövrigt när man sotar - inte jätte mycket alltså, man ser precis ut som vanligt men med svart och torr hy på köpet. 

Idag har jag roat mig med att skaffa hemförsäkring - den vi hade gick tydligen ut i augusti förra året. Så det är ju tur att ingenting har hänt! Mycket strul blev det när man inte fick post som man skulle. :( Men nu blir det autogiro på den, så att man inte kan missa en månad. Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Kollat med banken när pengarna tänkt trilla in - blir om några dagar, nice. Är så trist att vara pank! :p

Annars har det inte hänt jättemycket sen sist.

Mattias, Kamilla, Linnéa, Milo och Emilia var här i Lördags och åt mat. Gjorde potatisgratäng och så något kött som jag hittade i kylen, det var gott. Milo hade det bra, för han nåde precis upp till alla lampknappar i huset - det gör han inte i vanliga fall, och så hade han ju en bil att leka med - Emilia låg på en filt på golvet och hade det bra. Tog ner vit katt (Buffy) från övervåningen då jag tänkte att Milo skulle få hälsa på henne - det var inte jättepopulärt, från kattens håll alltså. Han fick hälsa men sen stack hon, och stötte på bebis på golvet - bebis var ännu läskigare ;)

I Söndags så var Patrik hos Mattias och spelade - själv åt jag mat hos mamma och pappa. Potatis och fläskkarré! Mumma! :) Om man ändå kunde laga så god mat...hehe, försökte ju mig på panerad fisk i fredags. Blev inte ens i närheten av så god som när mamma gör. Så jag håller mig nog till fiskpinnar i fortsättningen också!

I veckan blir det tenta plugg. Träffa DK. Och så tenta förstås. Mycket att göra på ynka sju dagar! Tänkt att jag ska "boka" in och träffa Helen och Lotta snart med, många man inte träffat på länge men som man borde. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0