110315

Egoina skriver (ett och två) om konstigheter och tvångstankar hon har för sig; som att hon exempelvis aldrig går på a-brunnar och liknande. Hon efterlyste om det fanns fler som henne och ifall man själv hade några udda beteenden för sig. Vilket fck mig att börja fundera.

Jag brukar visserligen försöka undvika a-brunnar, men det är inte så att jag inte kan gå på en om jag måste. Däremot om jag ser en k-brunn brukar jag hoppa lite extra på den! (Hihi!) Det var länge sen jag sa "smurf" när jag råkade säga samma sak som någon annan - och om jag gjorde det så la jag även till ett "lyckan är min" (av okänd anledning).  Och om jag råkar kollar på klockan och hon är 11.11 eller 22.22 så får man önska sig något (men den vet väl alla).

Om jag ska dricka vatten så måste jag skölja ur glaset ett par gånger innan jag kan dricka - trots att jag vet att det är rent. Om jag ska öppna en läsk burk så måste jag knacka tre gånger på locket innan jag kan göra det (eftersom att det då inte kommer pysa över!).

Men det mest udda jag har för mig är att all mat som jag äter (om den är mätbar) måste vara i jämnt antal - aldrig udda! Exempelvis så måste jag ta ett jämt antal potatisar, köttbullar, korvar etc. Jag måste ta ett jämt antal slevar sås. Jag måste ta jämnt antal skedar med socker i teet och jämnt antal skedar av o'boy pulver i mjölken... ja ni fattar! Jag räknar omedvetet - och blir det ojämt får jag ångest och måste lägga på så det blir jämt! I'm weird that way!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0