110712

Sagan om "Det där körkortet".

Jag är (nästan) 24 år, och har inget körkort. Ja, gag vet, jätte konstigt - men så är det. Och jag kan inte ens skylla på att jag bor i en storstad och inte har något behov av det. För det gör jag inte. Jag bor snarare så att jag behöver och borde ha ett.

Så, varför har jag inte det då?

Ja, jag vet inte. Det har liksom kommit grejor i vägen. Jag började nämligen en gång - så där straxt före 18 precis som alla andra. Men innan jag hann bli klar så gick bilskolan och mina innestående lektioner upp i rök. Skolan kom lite i vägen och jag hittade inte någon ny bilskola att gå på. Och så gick tillståndet ut och saker och ting rann ut i sanden! Jag orkade inte ta tag i det hela - hade inte heller råd att ta tag i det. Så det har fått ligga väntandes!

Nu har jag dock gjort ett nytt tappert försök. (Det sved att lillebror blev klar först nämligen!)

Fått de nyaste böckerna av lillebror.
Installerat nyaste "Bonniers Trafikskola".
Gått till en optiker.
Skickat in papper för det nya körkorts tillståndet.
Samt bokat tid för handledar utbildning för mig själv och Patrick i augusti.

Så vem vet.
Det kanske blir ett körkort någon dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0