110414

Det här är väl snarare än fråga för efterlevande som inte vet om hur den avlidne ville ha det.

Inte för att jag tycker att det ska behövas. Men om pengar till begravning är vad som krävs för att få någon att donera ett eller flera organ från en älskad så varför inte? Man har inte direkt mycket nytta av dem när man väl är borta, om man inte ska köra "Open Casket" dvs. Men hur varnligt är det i Sverige? Och om man som jag ändå vill bli kremerad (eventuellt frystorkad om det blivit lagligt då) så spelar det verkligen ingen roll vad som händer med min kropp!

Och de som tänker annorlunda förstår jag inte! Hur argumenterar man för det? "Nej, okej, jag är död. Men jag är så pass egoistisk att jag inte ens i döden kan donera något så någon annan överlever. Jag bryr mig inte om att Lisa fem år behöver en njure."

Egoistiska jävlar! Om möjligt, donerar era organ!
Vad fan. Det borde inte ens vara något snack om saken!

För egen del så säger jag bara; plocka det ni kan!

Kommentarer
Postat av: Djungelkvinnan

Jag håller med dig.. :D

Går det att använda mina organ så ta för er bara..



:)

2011-04-14 @ 18:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0