110413/2

Angående den här artikeln.
Så hade denhär personen mer än gärna fått vara min lärare på högstadiet.

 

Jag tror det är nyttigt att (med brist på andra ord) "utsättas" för alternativa sätt att se ut på och vara. Tatueringar och piercingar har alltid varit och ses tyvärr fortfarande som något fult som ska ses ner på - trots ett större uppsving på senare tid och blivit betydligt vanligare. Barn och ungdomar behöver se att det här är människor precis som alla andra, att de inte är "farliga" eller på någotvis konstiga. Precis som skolverket kom fram till; ”Att endast låta elever möta vuxna som inte har någon tatuering, piercing eller är klädd i kostym skulle inte stämma mot hur samhället ser ut i dag”

Jag hade själv inte de mest normala lärarna på högstadiet - och det är jag glad för!

Kommentarer
Postat av: Djungelkvinnan

När jag läste denna artikeln så tänkte jag precis likadant.. hand hade gärna fått vara min lärare.. :D

2011-04-13 @ 18:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0