101127

Slå ihjäl en pensionär på en parkeringsplats = 2 års fängelse och minimalt skadestånd.
Brutalt gruppvåldta och misshandla två tjejer = 1,5 års ungdomsvård och ett minimalt skadestånd.
Driva en sökmotor = 1 års fängelse och 46 miljoner i skadestånd.

Känns fan inte skönt att veta hur det svenska rättsväsendet värderar människor!

Kopiera detta om ni tycker domen mot The Pirate Bay är idiotisk.




I övrig sitter jag och försöker traggla mig igenom början av nervsystemet. Aktionspotentialer och Synapser - den delen jag ALDRIG förstått NÅGONTING av. Det går halvbra kan jag säga. Hoppas de godtar illustrationer på tentan! ;) Då kanske jag har en liten chans iaf! ... Eller jag begriper i princip, jag kan bara inte förklara det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0