100324

Första vfu veckan av 6. Intro dag i måndags, första riktiga passet idag. Känns - en aningens nervöst! Ska iaf vara på avdelning 5 på Lindesbergs lasarett. Hjärt- och lungpatienter. Verkar okej, man kan nog lära sig en hel del där. Men det kändes lite i magen när hon pratade om att de hade en del hjärtstop där. :S Jag har iofs gått HLR - men jag tror inte jag tänker slänga mig in några återupplivningsförsök första veckan eller så...

Känner dessutom lite nerver inför alla övade KTC-moment. Känner att jag kan det rent tekniskt, och på dockor är det "lätt" - men jag har svårt att föra över de kunskaperna på riktiga människor, vill ju inte göra någon illa! :/ Speciellt när det gäller PVK och venprov.

Kvällspass idag. 13.30 - 22.00, Dag imorgon - 6.45-15.15. Bussen går då 6.00. Och då jag inte har någon lust att gå upp före fem och cykla till bussen och P inte är vaken så tidigt för att köra så ska jag i 6 veckor tillochfrån bo i Frövi hos föräldrarna. Känns lite konstigt. Saknar P, och mina katter - mammas katt är inte hälften så gossig som mina! Vaknade ett par gånger i natt, men jag vet inte, brukar vakna ett par gånger/natt hemma med...

Nej, nu ska jag läsa lite, duscha håret och fixa mig ett hänglås innan jag drar till Linde. Ringa till P ska jag också hinna med och DK : )

Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0