101210 - Day 10

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad

Den här listan skulle kunna bli hur lång som helst. Och då menar jag verkligen det! Min musiksmak är något speciell skulle jag vilja påstå. Jag lyssnar på mycket musik och jag gör det jämt. Jag bryr mig inte speciellt mycket om genre - men föredrar rock. Men så länge texten är bra och har mening så tycker jag troligtvis om det.

En del ny musik kan jag tycka om ett tag - men tröttnar på det ganska snabbt!

Och så finns det musik som jag inte tycker om, aldrig någonsin alls.
Och så finns det musik jag tycker om i smyg - eller när jag är på danshumör! Jag menar jag skulle inte direkt kicka igång schlagerbarmusik hemma, men ute går det bra! ;)

Happy: Är jag glad så kan jag lyssna på allt. Då är det bara att ta upp en spotifyplaylist eller starta iPoden och så köra! Är jag på bra humör brukar jag också vara bra på att leta upp ny musik och kunna lyssna på.

Sad: Om jag är ledsen eller lite låg så lyssnar jag ofta på sk. "deppig"-musik. Gamla ballader och liknande. För det får mig att känna mig bättre, av någon anledning. Det trillar nog in ganska så mycket HIM under denna kategorin också! Det finns säkert många som anser att det också är deppig musik. Men jag är dock inte en av dem. Där handlar det om texter och vad de får mig att känna. Går inte att förklara!

Bored: När jag är uttråkad så tror jag inte att jag lyssnar på musik. Då vill jag snarare hitta på något att göra. Är inte heller alltför ofta uttråkad. Haha, jag är ganska så lättroad - jag roar mig själv om jag behöver!

Hyped: Är jag hypad så blir det dance! Någonting med mycket fart så jag kan dansa av mig. Basshunter, Scooter, Dj Cammy, Rihanna, "Manboy", Mika och andra fyrtioelva Dj's som jag har ligger! Fart och möjligheten att kunna sjunga med är det som bestämmer! :D

Mad: Är jag förbannad hör man det på musiken! Här är jag rock rakt av - gärna hårdrock. Och högt ska det spelas! Korn, Metallica, Dope, Drowning Pool, Marilyn Manson, Sonic Syndicate... the list goes on! Men kan faktiskt ge lite specifika låttips, och det är; Dope - Die MF Die, Korn - Y'all want a single, Metallica - Don't tread on me och Drowning Pool - Bodies!


Mycket bas är förövrigt jävligt viktigt

Me <3 my baslåda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0