101203

Ozena bloggar slash klagar över hur det är att bo i lägenhet.

Och jag är lite benägen att hålla med.

Det finns visserligen mycket som jag saknar med att bo i en lägenhet. Badkar (!!). Hur mycket varmvatten som helst. Konstant temperatur inomhus. Nära till affär, buss etc.

Och det finns en del saker som jag ogillar med att bo i hus. Skotta snö. Sota pannan. Köpa, hämta, fylla på pellets. Att vi inte kan ha ett badkar. Det sistnämnda är min största sorg!

Men listan över vad jag ogillar med lägenheten är längre. Grannar (!!). Grannar som klagar. Grannar som för oväsen. Grannar som tycker det är en bra idé att borra/hamra kl. 01.00. Tvätt Tid. Tvättstuga som man måste dela med andra. Att jag inte får spela musik när jag vill hur högt jag vill. Att jag inte kan duscha sent på kvällen. Hyra som bara blir högre för varje år. The list goes on...

Saker som jag gillar med huset dådå; Friheten framför allt. Jag kan spela musik när jag vill hur högt jag vill (så länge inte patrick sover dvs) det kommer aldrig störa någon granne. Jag kan duscha precis när jag vill. Jag kan tvätta när jag vill. Jag kan titta på tv/film när jag vill! Jag kan gå runt i hur mycket eller lite kläder som helst utan att vara orolig för att någon ska se mig. Inga grannar så långt ögat kan nå. Och dessutom en "konstant" hyra - som vi dessutom vid en eventuell försäljning får tillbaka. Vi ser det lite som att vi hyr av oss själva!

Allvarligt talat så är pannan det enda jag seriöst ogillar med huset! Längtar till den dag då vi borrar efter bergvärme!



Nu låter det dock som jag ogillar mina grannar - det gör jag inte. Eller, jag känner egentligen bara ett par av dom. Och dom är iaf bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0