090905

För att fortsätta lite granna på mitt ämne från igår så hoppar jag över på handsprit. Handsprit är bra, och borde finnas på offentiga toaletter samt på skolor/dagis och så runt om i landet. För att just hindra smitt spridnig av diverse sjukdomar. Men man ska inte låta sig luras och tro att den tar bort allt, för det gör den inte!

Vanlig handtvätt tvättar bort smuts, och handspriten tvättar bort bakterier, that's it! Det som inte tvättas bort är virus! Virusen stannar för det mest kvar, om de nu överhuvudtaget gömmer sig på händerna dvs.

Och varför tar jag då upp det? Jo, för människor hamstrar tydligen handsprit nu för att ha som skydd mot influensan. Missförstå mig rätt, att de spritar är bra - det bör man göra (proffessionen som talar nu) men att tro att det ska skydda mot influensan är felaktigt, för influensan är nämligen ett virus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0