090317

Recension av helgen då då!

Blev som sagt hämtad i Fredags - av P som jag bara träffat en gång tidigare, men jag hittade honom tillslut och vi åkte först för att plocka upp E och sedan bar det av neråt i landet; mot Småland och Reftele. En resa på sisådär 36 mil... Lite lagom ; ) Stannade en sväng i Motala - men i övrigt var det raka vägen ner. Äkte här uppe ifrån vid 15:30 och var nere straxt efter klockan 19:00! Kan ju säga att man blev lite mör!

Förstod också ganska så snabbt in i bilresan att mina två medresenärer talar ett språk jag inte riktigt förstår - de talade om sport - och inte allt för mycket annat! ~haha~ Men det löste sig bra. Då och då talade de om annat och involverade mig också! Mycket vänligt... : )

Fick som vanligt leka gps - men jag gjorde ett bra jobb med tanke på att jag bara varit där nere en gång förut och det var för två år sedan. Men men... jag har åtminstone ett hyffsat lokalsinne ^^ Alltid ngt...

Väl nere fick jag mat, alltid ett bra drag! Så jag och DK satt i köket, då P och E var i vardagsrummet med "den rosa" :p - kan ju meddela att den första ölen öppnades inte allt för lång tid efter det att vi stigit in i lägenheten... ; ) Så kan det gå! De fortsatte tala sitt underliga språk - med tillägg från "den rosa" och jag och DK satt och uppdaterade varandra!

Vi lyckades slita dem från sin sport - och lite senare så spelade vi först en omgång av "Så det kan låta" - grabbarna vann, men bara pga. att de fuskade - så vi sa att det var avgjort! ^^  Då började vi spela en omgång TP istället - men E blev trött och gav upp - så då gick vi alla och la oss!

Lrödag; ja - jag vaknade rätt tidigt före alla andra. Låg och läste lite och lyssnade på musik - samt ringde och väckte/pratade med min älskling! Det skulle tydligen vara fotboll på tv - så jag och DK flydde fältet. Åkte först till ett ställe som hette "Sandviks kyrka" - uppenbarligen en kyrka då då; där vi släppte lös hunden så hon fick springa fritt : ) Medans vi strosade runt och kollade på gravar - en aningens udda men intressant hobby vi har... Var där ungefär en timma.

Efter det åkte vi en sväng till Ullared : ) (Och ja, hunden var med - i bilen - men rutorna var nere, och det var kallt och ruggigt, dessutom var vi bara borta en timme!) Och fan vilket ställe alltså - ja, vad ska man säga? Typ som lågprismagasinet och coop i ett - men större! Och fan vad folk det var! Tur vi åkte därifrån när vi gjorde - annars hade jag kunnat nita någon! ÄR INTE FOLK UPPFOSTRADE?! Eller vad är det frågan om, man ber fan om ursäkt om man går in i någon med en stor kundvagn!!! För det är ju inte direkt skönt... ~suck~ Handlade inte så mkt från min sida - men får jag bra lön i sommar blir det nog en resa dit ; )

Sen åkte vi tillbaks hem till DK. Käkade på en pizzeria och E tappade bort sin mobil - såklart!

Sen bar det av in till Falkenberg. En resa på ca 9 mil. Då det inte fanns något närmre - som för det första skulle ha öppet och sen inte ha en åldersgräns på 28. Grabbarna hade ju kommit in - men inte jag och DK! ... Hotellet var kul, jag hade trevligt - men jag kan inte påstå att det var någon jättehöjare att festa i Falkenberg. Fullt med fjortisar - ur min synpunkt! Musiken var inte den man är van vid, och den sk. schlager-baren - ja, den var mer av en karaeokee bar. Höjdpunkten av kvällen var ju när E och F sjöng (inte tillsammans dock). E hade lovat att sjunga - det var det som var kravet för att DK överhuvudtaget skulle köra till Falkenberg ; ) ... Fullast i Falkenberg? Ja, inte var det jag iaf - E och "den rosa" slogs om titeln :p

Söndag; ja, hemrese dag. Slöade mest. Tiden gick fort! Käkade på MAX i värnamo - ingen hit det heller - rekommenderare det inte! Kalla hamburgare, wtf?! Ne, det tyckte vi inte om...Vägen hem gick bra - åkte där nere ifrån vid 19:00 och var hemma straxt efter 23:00.  På vägen upp kommer också P på att han faktiskt kände Patricks storebror - och att han vet precis vart vi bor. Han tyckte jag kunde ha sagt det "liiiite tidigare" ~palm face~ Hur skulle jag kunna ha vetat det? Inget man tänker på direkt heller!

Aja, helgen har varit den bästa på länge! Haft mycket kul - skrattat och bara umgåtts med DK. Fyllt på de sk. batterierna. Men det är ju förstås alltid skönt att komma hem igen - till älsklingens famn... och katterna ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0