090312

Idag fyller min bror 25 år - grattis till honom! : )



Har precis ringt till min VFU (praktik) plats. Ringde igår också - men då var det en vikarie där som inte visste ngt mer än att hon som skulle vara min handledare var sjukskriven. RIngde idag, och fick tag på hon som jag skulle ha som handledare istället. Hon verkade trevlig, så det blir nog bra : ) Börjar kl 8.00 på måndag!

Är stolt över mig själv för att jag ringde. Har annarst ett mycket stort problem med att ringa - får i princip panikångest attacker när jag måste ringa till folk som jag inte känner. Så inför varje praktik period hittills har jag mått mycket dåligt - just för att behöva ta kontakt. Ibland har jag löst det så att jag (om möjligt) gått till platsen - bara för att slippa ringa! ... Jag har tillochmed svårt för att ringa till människor som jag faktiskt känner! Det är inte så kul kan jag säga...

Läste någonstans nyligen att detta berodde på rädsla för att bli avvisad eller bortstött. Vilket ofta grundade från mobbning. Och det kan man ju ge sig fan på. Även fast jag inte längre bryr mig om de som förr behandlade mig illa - utan mest tycker att de är patetiska - så har de fortfarande ett visst inflytande över mig. Jag hatar't! Det är mitt liv - jag borde kunna styra över det som jag själv vill. Gah! Och på sätt och vis så är det väl det jag börjat med nu, bestämma själv. Och det är delvis därför jag har det lättare för att ringa nu - även om det fortfarande är mycket svårt! Men jag är ändå på rätt väg... Känns bra!

Ska ringa om sommar-vikariat i morgon med - får se hur det går ; )





Sitter och kollar på den här filmen. Den är bra, minns när jag och DK såg den på bio. Den är en av mina absouta favorit filmer!

På tal om DK så ska jag hälsa på henne i helgen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0